Spoločnosť Meta (názov Facebooku po rebrandingu) počas včerajšieho earnings callu investorov zďaleka neuspokojila tak ako ďalší technologický gigant Alphabet (GOOGL). Kým spoločnosť stojaca za Google prekvapila výbornými kvartálnymi výsledkami, Facebooku sa darilo v poslednom štvrťroku 2021 omnoho menej. Akcie Meta po oznámení výsledkov hospodárenia klesli mimo hlavných obchodných hodín (v after hours) o vyše 20%.
Shares of Facebook parent Meta plunged more than 20% in extended trading Wednesday on an earnings miss, weak guidance and intensifying competition.$FB reported earnings of $10.3 billion, or $3.67 a share, topping the $3.88 a share it reported last year. https://t.co/GQl1UfzHH0 pic.twitter.com/QTmRgeZaf0
— MarketWatch (@MarketWatch) February 2, 2022
Meta na čele so zakladateľom najväčšej sociálnej siete na svete Markom Zuckerbergom v stredu podvečer prezentovala nasledujúce výsledky za Q4 2021:
- Zisk na akciu dosiahol 3,57 USD oproti očakávaným 3,84 USD
- Príjmy spoločnosti boli 33,67 miliardy USD oproti očakávaným 33,4 miliardám USD
- Počet denných aktívnych používateľov bol 1,93 miliardy oproti očakávaným 1,95 miliardám
- Priemerný príjem na používateľa predstavoval 11,57 USD oproti očakávaným 11,38 USD
Znepokojili príjmy aj odliv používateľov
Investorov najviac znepokojili dva fakty – firma nedosiahla v poslednom kvartáli očakávaný zisk a zároveň klesol počet jej aktívnych užívateľov oproti predošlému kvartálu. V prípade tejto sociálnej siete sa to stalo vôbec prvýkrát v jej histórii.
Nepotešila však ani informáciách, ktorá sa týka očakávaní od prvého kvartálu 2022. Meta totiž predpokladá, že jej tržby budú v rozmedzí 27 až 29 miliárd dolárov, zatiaľ čo analytici počítali s čiastkou okolo 30,15 miliárd USD (podľa dát Refinitiv).
Možné dôvody neuspokojivých výsledkov
Meta odôvodnila horšie čísla kombináciou viacerých faktorov. Patria medzi ne najmä:
- Používateľov zasiahli zmeny ochrany osobných údajov v iOS od Apple
- Hospodárske výsledky ovplyvnili rastúca inflácia, horší stav ekonomiky a problémy v dodávateľských reťazcoch, ktoré ovplyvňujú inzerentov
Meta taktiež skonštatovala, že prichádza k presunu inzerentov k iným formátom. Ľudia vraj trávia oveľa viac času na videách a Reels formátoch, čo ovplyvňuje výkonnosť spravodajských kanálov. Ide o oblasť, ktorej sa budú musieť prispôsobiť.
Kým Meta má za sebou menej uspokojivý kvartál, ďalší technologickí giganti z USA svojich investorov zväčša potešili. Ako sme zmieňovali už vyššie výborné čísla prezentoval Alphabet (Google) a uspokojivé výsledky dosiahol aj Microsoft. Do kategórie „loserov” sa však k Meta pridal napríklad Netflix.
Zdroj: cnbc.com