Zatiaľ, čo priemyselný Dow Jones Industrial Average zaznamenáva nové historické maximá, individuálne sektory z veľkej časti zaostávajú.
Odborníci z Bank of America konkrétne upozorňujú na divergenciu v sektore transportu, ktorý je dekády považovaný za popredný indikátor zdravia býčieho trhu.
Dow Jones Transportation Average, referenčný index prepravných spoločnosti, od svojho vrcholu stráca približne 10% a za posledný mesiac si pripisuje takmer 5-percentnú stratu.
„Rozdiel medzi výnosmi týchto dvoch kľúčových benchmarkov predstavuje taktické riziko pre americké akcie, ktorých strednodobý výhľad nevyzerá najoptimálnejšie,” uviedol Stephen Suttmeier, stratég Bank of America.
Teória, za ktorou stojí samotný Charles Dow, vychádza z predpokladu, že prosperita ekonomiky závisí od aktivity spotrebiteľov. Ak sa ekonomike darí a domácnosti nakupujú tovar, malo by sa dariť aj dopravným spoločnostiam, keďže ich hlavnou úlohou je tento tovar prepravovať.
Ak však prepravcovia zaznamenajú spomalenie rastu a ceny ich akcií klesajú, mohlo by ísť o varovný signál pre zvyšok hospodárstva, vrátane akciového trhu.
Dve dominantné zložky tvoriace majoritu indexu sú spoločnosti FedEx a UPS, ktorých najnovšie kvartálne výsledky neboli nijak ohromujúce, ba naopak. Akcie oboch spoločnosti za posledných 6 mesiacov evidujú červené čísla.
Posledná výrazna odchylka nastala koncom roku 2021, tesne pred začiatkom medvedieho trhu, ktorý trval približne rok.
Pre investorov by bolo ideálne, aby sa dopravný sektor, čo najrýchlejšie zotavil a atakoval nové maximá. V opačnom prípade nemožno mať od širšieho trhu príliš prehnané očakávania, píše sa v poznámke Bank of America.
Dow Jones Transportation index breaking support and showing divergence with Dow Jones Industrial Index.https://t.co/VQrUG0SRjH#divergence #dowtheory #technicalanalysis #trading #tradingview #cmt pic.twitter.com/dqh7Com7sn
— Manuel Tellechea, CMT (@Tellechea19) July 20, 2021
Zdroje : markets.businessinsider