Oznamovanie výsledkov hospodárenia za predošlý kvartál má za sebou ďalší technologický gigant Amazon (NASDAQ: AMZN), ktorý podobne ako Alphabet (Google) prekonal očakávania investorov. V nadväznosti na to počas after-hours akcie Amazonu stúpli o vyše 14%. Ak si toto posilnenie udrží aj počas hlavných obchodných hodín v piatok pôjde o najväčší jednodňový zisk akcii tejto spoločnosti od roku 2012.
Veľký zisk, hoci tržby rástli pomalšie, než sa čakalo
Amazon počas kvartálneho earnings callu, teda oznamovania hospodárskych výsledkov, informoval investorov, že jeho tržby vo štvrtom kvartáli 2021 stúpli o 9%, avšak hoci sa môže zdať, že ide o pekné percento, v prípade tejto firmy ide o najmenší kvartálny rast tržieb od roku 2017.
Amazon tiež oznámil, že upravený zisk na akciu predstavoval 5,80 USD v porovnaní s očakávaným ziskom 3,57 USD (podľa odhadov analytikov Refinitiv). Najdôležitejšou informáciou ale bolo, že vykázal zisk takmer 12 miliárd dolárov zo svojej investície do spoločnosti zameranej na výrobu elektrických vozidiel Rivian.
🇺🇸 Amazon Eyes Record U.S. Market Value Surge in Wild Swing – Bloomberg
*Stock jumps 14% after hours on the heels of earnings report
*Link: https://t.co/Ic5YNy10Mf pic.twitter.com/C2KJNs6h91— Christophe Barraud🛢🐳 (@C_Barraud) February 4, 2022
Aj napriek slabším predajným číslam v porovnaní s odhadmi tak dal Amazon počas earnings callu investorom jednoznačný pozitívny signál, ktorý podporil ich ďalšiu dôveru v túto firmu. Tá sa následne prejavila na posilňovaní akcií počas after-hours (mimo hlavné obchodné hodiny v USA). Investori sa teda zachovali veľmi odlišné v porovnaní s reakciou na výsledky, ktoré prezentovala konkurenčná spoločnosť Meta (Facebook), ktorá následne zaznamenala obrovský prepad dôvery, keď jej akcie vo štvrtok klesli o vyše 26%.
prečítajte si tiež:
Alphabet (Google) mal vo štvrtom kvartáli vynikajúce výsledky. Chystá sa na splitting akcii
Amazonu sa darí v reklamnom biznise
Amazon investorov nepochybne zaujal tým, že prvýkrát predstavil príjmy zo svojho rýchlo rastúceho reklamného biznisu. Tržby z reklám mu vzrástli počas minulého štvrťroka medziročne o 32% na 9,7 miliardy USD. Predtým tieto čísla zahŕňal v rámci iného obchodného segmentu. V roku 2021 celkovo zarobil na reklamách 31 miliárd USD.
,,Išlo o väčšinu ostatných príjmov. S rastom príjmov z reklám som veľmi spokojný. Naďalej zvyšujú svoju hodnotu,“ komentoval pozitívny trend v tomto segmente finančný riaditeľ Brian Olsavsky.
Amazon, ktorý predtým v sektore reklám nezohrával primárnu úlohu, sa tak zaradil v tomto segmente v rámci amerického trhu už na tretie miesto za Google a Facebook. Google zarobil v minulom kvartáli na reklamách 61,2 miliardy dolárov, kým Facebook 32,6 miliárd USD.
Veľké zisky prinieslo Amazonu IPO Rivianu, ktoré sa uskutočnilo v novembri. Zisk na akciu, vrátane zisku Rivianu, bol za uplynulý štvrťrok 27,75 USD. Cena IPO Rivian bola 78 dolárov na akciu, čo ohodnotilo túto firmu na 66,5 miliardy dolárov. Akcie na svojom vrchole prekonali cenu 172 USD, no odvtedy klesli späť na približne 60 USD.
Rizikom je dopad koronakrízy
CEO Amazon Andy Jassy, ktorý minulý rok nahradil v tejto pozícii Jeffa Bezosa, uviedol, že pre Amazon je naďalej veľkou výzvou vysporiadanie sa s dopadmi krízy spojenej s pandémiou koronavírusu. Uvedomujú si napätý trh práce a tiež problémy s hľadaním pracovných síl.
Za týmto účelom Aamzon zvýšil mzdy na priemerných 18 dolárov za hodinu, aby prilákal nových zamestnancov. V niektorých segmentoch im dokonca ponúka podpisový bonus až 3000 dolárov.
Koniec earnings calls
Amazon bol poslednou veľkou technologickou firmou, ktorá v uplynulých dňoch oznámila svoje hospodárske výsledky za posledný kvartál minulého roka. Earnings calls odštartovala katastrofálnymi výsledkami firma Netflix. Nasledovali Microsoft, Apple a Alphabet s dobrými správami, no následne dobrú náladu zhatila firma Meta (Facebook), na čo reagovali jej investori veľkými výpredajmi.
Zdroj: cnbc.com