Amazon začína budovať novú reklamnú operáciu, ktorá má potenciál sa stať hlavnou zložkou biznisu tohto konglomerátu. Zaujímavosťou je, že už teraz ide o divíziu v hodnote niekoľko miliárd dolárov.
Niektorí analytici si dokonca myslia, že reklamné odvetvie by sa dokonca mohlo rovnať veľkosťou a ziskovosťou s cloudovým biznisom Amazonu.
Vzhľadom na vysoké marže tohto typu odvetvia niet pochýb o tom, že ide neuveriteľný generátor zisku.
Aktuálne čísla
Spoločnosť začala príjmy zo svojej reklamnej divízie zverejňovať až ku koncu 2021, keď odhalila, že reklamy vygenerovali tržby v hodnote 31 miliárd USD ročne. Podľa najnovšej správy reklamný biznis Amazonu medziročne vzrástol o 22%.
Bývalý riaditeľ reklamnej divízie Amazonu, Andy Friedland si myslí, že kľúčom sú dáta. Friedland verí, že dáta sú najdôležitejším aspektom reklamného biznisu Amazonu a ich investícia do tejto technológie sa im výrazne vyplatila.
V súčasnosti sa reklamná činnosť Amazonu sústreďuje na to, čo sa nazýva maloobchodné médiá. Táto forma reklamy umožňuje značkám a inzerentom propagovať svoje produkty priamo kupujúcim počas prehliadania alebo nakupovania v rámci ekosystému konkrétneho maloobchodníka.
Don't sleep on Amazon's ad business
The segment already makes more money than Amazon Prime AND it's growing faster than their cloud services pic.twitter.com/oRKEpvojl4
— Morning Brew ☕️ (@MorningBrew) August 31, 2023
Konkurenčná výhoda Amazonu
Celý reklamný biznis sa pre firmu dá zjednodušiť do dvoch otázok: Ako môžme použiť údaje tretích strán zákazníkov na zobrazovanie reklám ľuďom, ktorí s najväčšou pravdepodobnosťou konvertujú? Ako to potom môžme robiť znova a znova?
K novinke ohľadom reklamnej divízie Amazonu sa vyjadril aj Ikkjin Ahn, generálny riaditeľ reklamnej spoločnosti Moloco.
„Amazon má množstvo údajov o zákazníkoch, vysokú konverziu a extrémne dobre optimalizovanú reklamu, ktorá si zakladá na strojovom učení. Tieto faktory vytvárajú pre Amazon určitú konkurenčnú výhodu.“
Biliónová príležitosť?
Vozidlá, prostredníctvom ktorých je možné dodávať reklamu má Amazon mnoho. Či už sa bavíme o Twitch, NFL alebo Amazon Studios.
Niektorí experti dokonca tvrdia, že reklamný biznis Amazonu bude väčší ako maloobchod. Inzerenti už pomaly začínajú meniť to, ako vnímajú tohto technologického giganta.
Pravdou je, že Amazon už v podstate ani nie je maloobchodným predajcom. Skôr ide o marketingový stroj vybudovaný okolo stratového lídra, ktorý prináša konverzie.
Aký veľký by mohol byť biznis? Podľa Friedlanda môžu výnosy reklamnej divízie ľahko dosiahnuť 100 miliárd dolárov ročne.
„Myslíme si, že tržby z reklamy budú držať krok s maloobchodným rastom a zostanú niekde okolo 10% ročne. Samo o sebe vie tento segment priniesť obrovskú hýbnu silu do pokračujúceho úspechu podnikania Amazonu.“
Zdroje : finance.yahoo