Firmy na platformách Meta si čoskoro budú môcť zakúpiť overenie tzv. „modrou fajkou“, aby získali exkluzívne funkcie.
Túto novinku oznámil tento týždeň generálny riaditeľ Mark Zuckerberg. Samo o sebe nejde o nič nové keďže spoločnosť už začiatkom tohto roka oznámila, že zamýšľa funkciu mesačného predplatného vo výške 12€ pre tvorcov.
To má tvorcom poskytnúť overenie účtu a prístup k funkciám, ako je prioritná zákaznícka podpora spolu s ochranou pred odcudzením identity.
Firmy si budú môcť kúpiť overenie na Facebooku alebo Instagrame za 22 dolárov mesačne, alebo 35 dolárov za oboje. Prvý test na Facebooku a Instagrame by sa mal začať už v najbližších týždňoch s tým, že neskôr príde na radu WhatsApp.
Odhady hovoria, že Meta Verified vygeneruje v prvom roku približne 2 miliardy USD. To je len zlomok tržieb, ktoré spoločnosť vygeneruje počas celého roku no tak či tak, môže ísť o nový zdroj hotovosti, ktorý aspoň čiastočne diverzifikuje príjmy z reklám.
$META Meta officially launched "Meta Verified" in the US this week.
It gives users a verification badge on Instagram and Facebook (like Twitter Blue).
🖥️ $11.99/month on the web.
📱 $14.99/month on mobile.Could it diversify Meta's revenue away from advertising? pic.twitter.com/2Qrp2EZGj6
— App Economy Insights (@EconomyApp) March 19, 2023
Výhody pre firmy
Platiace firmy získajú podobné výhody, ako tvorci vrátane funkcií zabezpečenia účtu. Overené firmy okrem toho získajú väčšiu viditeľnosť pri vyhľadávaní na Facebooku a Instagrame.
Firmy využívajúce WhatsApp si budú môcť vytvoriť vstupnú stránku, ktorá sa bude dať nájsť aj prostredníctvom vyhľadávania na webe.
K tomu by mala existovať možnosť vytvoriť si chat so zákazníkmi, na ktorý budú môcť v prípade problémov reagovať viacerí zamestnanci až na 10 zariadeniach.
WhatsApp už ponúka tieto funkcie podnikom s aplikáciou WhatsApp Premium, ktorú minulý rok začal testovať v obmedzených regiónoch.
Prechod firmy Meta na platené overovanie nasledoval po tom, čo Elon Musk spoplatnil overenie modrou fajkou pre Twitter.
To sa samozrejme okamžite vymklo kontrole, pretože používatelia sa vydávali za značky a celebrity, na čo Twitter reagoval prísnejšími pravidlami.
Začiatkom tohto mesiaca spoločnosť zaviedla možnosť overenia pre používateľov prostredníctvom vlasného ID a uviedla, že používatelia môžu v budúcnosti získať ďalšie výhody.
Verifikácia spoločnosťou Meta tak bude vyžadovať, aby podniky spĺňali určité bezpečnostné požiadavky, pričom žiadateľ musí preukázať svoje prepojenie s podnikom.
Zdroj : theverge, Twitter