Spoločnosť Netflix počas plánovaného utorňajšieho zverejnenia hospodárskych výsledkov za prvý kvartál 2022 prvýkrát po 10 rokoch musela akcionárom oznámiť, že zaznamenala pokles počtu platiacich používateľov jej platformy – konkrétne o 200 tisíc predplatiteľov.
Netflix zároveň varoval, že tieto problémy sa môžu ešte prehĺbiť, keďže v druhom kvartáli počíta so stratou ďalších 2 miliónov predplatiteľov. Posledný kvartál, kedy Netflix prišiel o viac odberateľov, než ich medzičasom získal, sa pritom datuje ešte k októbru 2011.
Akcie Netflix (NASDAQ:NFLX) v reakcii na tieto informácie klesli v dnešných premarket hours už o vyše 27%, čo naznačuje mimoriadne negatívnu reakciu akcionárov na tieto správy. Pád je badateľný aj u ďalších streamovacích platforiem ako sú Spotify, Disney či Roku.
@elonmusk makes @netflix stock go tanking by speaking truth. The wokeness of these platforms is killing civilizations, cultures & countries. India is rejecting because they show Indians how bad they are, their culture is. Terrible business sense leave respecting your audience. pic.twitter.com/MvIHFzWlqw
— albatross (@nivasams) April 20, 2022
,,Rast našich tržieb sa značne spomalil. Streamovanie lineárne vyhráva, tak ako sme predpovedali, a tituly Netflix sú veľmi populárne. Avšak naša relatívne vysoká penetrácia domácnosti – keď zahrnieme veľký počet zdieľaných účtov v domácnostiach v kombinácii s pribúdajúcou konkurenciou však vytvárajú protivietor voči našej schopnosti dosahovať rast príjmov,“ oznámila spoločnosť v liste akcionárom.
Netflix pred začiatkom kvartálu očakával, že v prvom štvrťroku 2022 sa zvýši počet čistých predplatiteľov služby o 2,5 miliónov nových ľudí. Analytici dokonca predpokladali, že toto číslo bude ešte vyššie – až 2,7 miliónov ľudí. Tieto odhady boli pritom aj tak miernejšie než čísla z prvého kvartálu 2021, kedy pribudlo Netflix 3,98 miliónov platiacich požívateľov. Inak povedané Netflix sa nepodarilo naplniť ani skromnejšie odhady v porovnaní s tým, čo sa firme podarilo dosiahnuť takto pred rokom. Pokiaľ ide o nových platiacich, celkovo sa pridalo v prvých troch mesiacoch roka 2022 na zoznam klientov Netflix 500 000 nových zákazníkov.
NETFLIX
Stock -25% in after hours
Co lost 200,000 subscribers in Q1
They’ve lost subscribers in a qtr for the first time in 10 years
May further lose 2m subscribers in Q2
Reasons:
– Closing in Russia
– Password Sharing
– Competition#Netflix $NFLXpic.twitter.com/6MLMOsD4PF— Mangalam Maloo (@blitzkreigm) April 20, 2022
Výkonnosť spoločnosti Netflix okrem iného ovplyvnila aj vojna na Ukrajine – len pozastavenie členstiev v Rusku totiž viedlo k strate 700 000 predplatiteľov. Okrem toho Netflix odôvodňuje nenaplnenie svojich cieľov rastom konkurenčného prostredia, do ktorého sa začínajú viac zapájať aj tradičné zábavné spoločnosti.
Dôležitým faktorom je aj vývoj pandémie koronavírusu. Netflixu totiž pretým zahrali do karát rôzne formy lockdownov, ktoré prinútili mnohých ľudí pracovať z domu, čo viedlo k novým predplatiteľom. Pokles počtu platiacich odberateľov môže byť preto odôvodnený aj tým, že mnohí ľudia sa po pandémii vracajú z home office do bežných kancelárii.
Pokiaľ ide o celkový počet užívateľov Netflix, firma oznámila, že eviduje približne 222 miliónov platiacich domácnosti, ktoré zdieľajú rovnaké účty s ďalšími viac než 100 miliónmi ďalších domácnosti. Vzhľadom na neuspokojivé výsledky však Netflix naznačil, že môže spôsob zdieľania účtov upraviť – inak povedané je možné, že jeden účet pre viac domácnosti v budúcnosti už dostupný nebude.
V snahe o zvýšenie ziskov sa bude Netlfix podľa všetkého viac sústrediť aj na sektor videohier. Možnosťou je taktiež predstavenie lacnejších predplatiteľských služieb, ktorých súčasťou by však boli aj reklamy.
Zdroj: cnbc.com