Najväčší čínsky výrobca elektromobilov spoločnosť Nio aj v reakcii na jej dnešné zalistovanie na singapurskej burze cenných papierov stúpa počas pre-market hours o 6%, hoci od úvodu roka klesli jej akcie o vyše 50%. Nio sa okrem Singapuru obchoduje aj na burze v Hongkongu a na newyorskej burze NYSE.
Podľa generálneho riaditeľa Nio Williama Liho, ktorý v tento pre Nio významný týždeň poskytol rozhovor CNBC, budú pre túto spoločnosť aj v nasledujúcich týždňoch až mesiacoch najväčšou prekážkou problémy súvisiace so stabilitou dodávateľských reťazcov.
Čínska automobilka totiž musela pre prudko stúpajúce ceny surovín, ktoré súvisia s dodávateľskými reťazcami, zvýšiť ceny a zároveň rôzne lockdowny a čínske kontroly spojené s Covid-19 jej bránili získavať výrobné diely od svojich dodávateľov, čo viedlo k dočasnému pozastaveniu produkcie. Tento problém trval v apríli až niekoľko dní.
Li napriek tomu očakáva, že dopyt po elektrických automobiloch bude aj naďalej pretrvávať a že tento spotrebiteľský sentiment sa nezmení ani ak čínska vláda zníži dotácie alebo inú politickú podporu pre tento sektor.
Nio dodalo v apríli vyše 500 aut, pričom v marci ich bolo až 10 000. Aj to vykresľuje problémy, ktoré jej robia prísne čínske obmedzenia spojené s Covid a s tým súvisiace problémy s dodávateľskými reťazcami.
Pozívanejší je pre Nio pohľad na trh s automobilmi z globálneho hľadiska – predaj osobných aut klesol v apríli medziročne až o 35,5%, no v prípade nových energetických vozidiel, medzi ktoré patria aj elektrické vozidla na batérie, ktoré vyrába práve Nio, zaznamenala čínska asociácia osobných automobilov medziročný nárast o 78,4%.
Pokiaľ ide o ďalšie plány tejto automobilky, jej CEO oznámil, že plánujú export do juhovýchodnej Ázie a v blízkej budúcnosti chcú otvoriť výskumne a vývojové centrum v Singapure pre umelú inteligenciu a autonómne riadenie.
Doteraz sa najvýznamnejšia časť exportu mimo Čínu sústredila na zámorie a Európu, predovšetkým na Nórsko.
Zdroj: cnbc.com