Kvartálne výsledky za tretí štvrťrok 2023 zverejnil v stredu po uzatvorení obchodných hodín ďalší technologický gigant spoločnosť Meta.
Akcionári na ne reagovali spočiatku pozitívne, no potom sa sentiment zhoršil a počas pre-market hours (mimo hlavných hodín) akcie spoločnosti, ktorá stojí za Facebookom, Instagramom či Whatsapp, oslabujú priebežne o viac ako 3%.
⚠️BREAKING:
*META PLATFORMS $META ERASES GAIN AFTER RISING AS MUCH AS 5.5% EARLIER https://t.co/2dL0d8mJb7 pic.twitter.com/8I2XYwlT96
— Investing.com (@Investingcom) October 25, 2023
Meta oznámila akcionárom zisk na akciu 4,39 USD, čím prekonala odhad 3,65 USD. Tržby dosiahli úroveň 34,15 miliardy dolárov, čo je viac než odhad 33,45 miliárd USD.
Pokiaľ však ide o odhad tržieb Meta pre štvrtý, čiže prebiehajúci kvartál, jej rozsah zahŕňa aj možnosť nižších tržieb, než očakávali analytici. Odhad z prieskumov bol totiž na úrovni 38,7 miliardy dolárov, kým Meta zverejnila škálu 36,5 až 40 miliárd USD.
Za zmienku tiež stojí, že príjmy Meta stúpli v Q3 o 23% v porovnaní s Q3 v roku 2022, čo ilustruje, že sa jej darilo lepšie odolávať prekážkam na trhu s digitálnou reklamou, než jej rivalom ako sú Snap či X (Twitter).
FACEBOOK EARNINGS JUST CAME OUT $META
*META PLATFORMS 3Q AD REV. $33.64B, EST. $32.94B ( BEAT ✅ )
*META PLATFORMS 3Q EPS $4.39 VS. $1.64 Y/Y ( BEAT ✅ ) pic.twitter.com/UMDJ7yVJmW
— GURGAVIN (@gurgavin) October 25, 2023
Zmeny vo výdavkoch na reklamu?
Finančná riaditeľka Meta Susan Li počas earnings uviedla, že Meta pocítila v úvode nového kvartálu trend miernejších výdavkov inzerentov na reklamu, čo je kľúčový segment príjmov tejto spoločnosti.
Odôvodnila to tým, že klesajúce výdavky na reklamu priamo korelujú so začiatkom konfliktu na Blízkom východe medzi Izraelom a palestínskym Hamasom.
,,Zaznamenali sme pokračujúci silný dopyt s kľúčových segmentoch vrátane online obchodu a hier, no napriek tomu sme na začiatku kvartálu pocítili väčšiu volatilitu. To je čiastočne dôvod, prečo sme rozšírili rozsah našich očakávaní, aby sme zachytili túto neistotu.”
Susan Li uviedla, že hoci geopolitické udalosti nemôžu stopercentne pripísať poklesom výdavkov na reklamy, podobný trend sledovali aj v období vypuknutia vojny na Ukrajine.
Top brokeri
Focus na Čínu
Zaujímavou témou bola aj Čína. Meta nedokáže vylúčiť, že Čína zablokuje prístup k jej sociálnym sieťami. Uviedla však, že čínske spoločnosti sú dôležitým zdrojov jej príjmov aj mimo samotnú Čínu, pretože cez Meta cielia reklamu na miliardy ľudí po celom svete.
Príkladom je napríklad Brazília, kde inzercia výrazne stúpla najmä vďaka cieleniu čínskych firiem na zákazníkov z tejto krajiny.
Metaverse Meta prehlbuje straty
Pozornosť si tradične vypýtal aj projekt Metaverse v réžii divízie Reality Labs. Meta oznámila, že od začiatku minulého roka je projekt v strate 21 miliárd dolárov a v treťom kvartáli túto stratu vyčíslila na 3,74 miliardy USD.
Firma tiež oznámila, že výnosy tejto divízie klesli o 26% z 285 miliónov v Q3 2022 na 210 miliónov v poslednom kvartáli. Tržby tak boli pod odhadom Street Account (299,3 miliónov USD), pričom prevádzková strata bola o čosi nižšia, pretože odhady očakávali stratu 3,9 miliardy dolárov.
Meta v súvislosti s metaverse projektom debutovala v septembri s náhlavnou súpravou Quest 3 VR a predstavila ju ako špičkovú verziu staršieho zariadenia Quest 2.
Nový odel začína na cene 499 dolárov, čo je o 200 dolárov viac ako Quest 2, ale o 500 dolárov menej, než high-end náhlavná súprava Quest Pro VR. V porovnaní s Apple Vision Pro, ktorý príde na trh budúci rok, však ide o omnoho lacnejšie zariadenie.