Americký technologický gigant Google (Alphabet) oznámil, že prijme nové pravidlá týkajúce sa ochrany osobných údajov, ktoré aplikuje naprieč svojimi aplikáciami založenými na operačnom systéme Android. Podobný krok už minulý rok spravila spoločnosť Apple a jej rozhodnutie dosť výrazne poškodilo konkurenčnú Meta (Facebook).
Google tvrdí, že pracuje na novej alternatíve k svojimi reklamným ID, teda jedinečnému reťazcu znakov, vďaka ktorému identifikuje zariadenie užívateľov a vie správne cieliť reklamu a zdieľať informácie o spotrebiteľoch. Nové riešenie by malo podľa Google viac rešpektovať súkromie samotných používateľov.
Prečítajte si tiež:
Prečo sa na akciovom trhu Google darí a Facebook nie? Dôvody hľadajte u Apple
Podobný krok Apple firme Meta výrazne uškodil
Táto zmena by mohla ovplyvniť mnoho konkurenčných spoločností, pričom najvážnejšie problémy by mohol mať gigant Meta, teda bývalý Facebook. Keď minulý rok urobili obdobné úpravy v Apple skrz funkciu App Tracking Transparency, Meta sa výrazne skomplikoval prístup k dátam, vďaka ktorým dokázal efektívne narábať s užívateľskými informáciami a tým pádom vďaka tomu presne cieliť vyžadovaný obsah a inzerciu.
Meta počas nedávneho zverejňovania výsledkov za štvrtý kvartál 2021 priznala, že jej zmieňovaný krok Apple výrazne uškodil a aj z toho dôvodu (okrem zlých hospodárskych výsledkov) cena akcii bývalého Facebooku prudko klesla. “Zuckerbergovci” dokonca počas earnings call uviedli, že podľa ich analytikov rozhodnutie Apple ukráti Meta o ročné tržby až v odhadovanej 10 miliárd dolárov.
Prečítajte si tiež:
Meta (Facebook) sklamala investorov. Jej akcie v after-hours klesli o 20%
Google s Meta komunikuje
V prípade zmien u Google však avizované zmeny napokon nemusia byť pre Meta také katastrofálne, ako keď k ním pristúpili v Apple. Naznačil to Graham Mudd, ktorý je viceprezidentom produktového oddelenia Meta pre marketing, reklamy a obchod. Mudd totiž naznačil, že medzi Google a Meta prebieha v tejto veci spolupráca a že v Meta sa dokonca tešia, že sa priemysel uberá smerom, ktorého primárnym focusom je zvýšenie úrovne súkromia.
Google zároveň uviedol, že aj naďalej bude podporovať súčasné identifikátory užívateľov a to po dobu minimálne ďalších 2 rokov, čo znamená, že konkurenčné firmy, ktoré využívajú tieto dáta, majú relatívne dosť času prispôsobiť sa novým podmienkam.
CNBC dopĺňa, že zameranie sa na ochranu súkromia by mohlo technologickému gigantovi pomôcť prekonať regulačné problémy, pretože zákonodárci a spotrebitelia začínajú vnímať tému ochrany osobných údajov čoraz citlivejšie. Google dokonca uviedol, že na nových aktualizáciách bude s regulátormi spolupracovať.
Zdroj: cnbc.com